Warsztaty dotyczące wietnamskich atrakcji turystycznych, współorganizowane przez Vietnam Airlines i operatora turystycznego Thien Minh Group (TMG), odbyły się w Tokio 24 marca, gromadząc 80 biur podróży i linii lotniczych z obu krajów.

Uczestniczące w warsztatach wietnamskie firmy turystyczne, firmy noclegowe i przewoźnicy przedstawili najbardziej atrakcyjne miejsca Wietnamu swoim japońskim partnerom. Strony wymieniły poglądy na temat kierunków współpracy, aby wykorzystać możliwości wynikające z odbudowy turystyki po pandemii.

W wywiadzie udzielonym Wietnamskiej Agencji Informacyjnej Sayuri Hiroi, przedstawiciel TMG, powiedział, że Wietnam to bezpieczny kraj pełen urokliwych miejsc i fantastycznego jedzenia.

Tymczasem Masahiko Inada, szef działu promocji turystyki wyjazdowej w Japan Association of Travel Agents (JATA), powiedział, że zwiększenie częstotliwości lotów przez Vietnam Airlines przyczyni się do zwiększenia liczby turystów z Japonii w Wietnamie i odwrotnie.

W swoim przemówieniu Ngo Sy Anh, dyrektor generalny oddziału Vietnam Airlines w Japonii, potwierdził znaczenie rynku japońskiego dla firmy i samego Wietnamu.

Przed pandemią linia lotnicza obsługiwała 68 lotów tygodniowo, łącząc cztery główne miasta Japonii z wietnamskim Hanoi, Ho Chi Minh City i Da Nang. W 2019 roku Vietnam Airlines przewiózł na tych trasach 1,6 mln pasażerów.