Zagraniczni goście po przylocie do Singapuru będą musieli okazać tylko swoje paszporty. Nowe rozwiązanie ma na celu poprawienie efektywności operacyjnej.
W Singapurze rozpoczął się trzymiesięczny okres wyznaczony na wypróbowanie nowych kart elektronicznych na lotnisku Changi Airport, w punktach kontrolnych Woodlands i Tuas oraz czterech terminalach. Zamiast papierowych kart, które dotąd należało wypełnić po przyjeździe, zagraniczni goście będą mogli podać dane osobowe i informacje o podróży drogą elektroniczną jeszcze przed swoim przybyciem.
Podróżni mogą przekazać swoje dane osobowe i inne istotne informacje, takie jak dane dotyczące lotu i zakwaterowania, za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji mobilnej. Po przybyciu będą zobowiązani jedynie do okazania paszportów. Elektroniczna karta przylotu, którą wypełnili wcześniej, zostanie wywołana przez specjalny system.
Testowana karta elektroniczna zawiera kilka nowych funkcji, które ułatwią podróżnym dostarczenie wymaganych informacji:
- posiada różne wersje językowe,
- dopuszcza wykonanie jednorazowego zgłoszenia dla rodzin lub grup, a informacje o podróży, takie jak szczegóły lotu, daty przylotu i odlotu oraz adresy, będą automatycznie uzupełniane dla wszystkich osób,
- aplikacja mobilna pozwala zachować informacje z poprzednich pobytów, które będzie można wykorzystać podczas następnych podróży do Singapuru.
źródło: CSAP, gov.sg
foto: Pixabay