Malezja

Malezja wyrusza w szeroko zakrojoną podróż digitalizacyjną, aby zastosować inicjatywy, które pomogą rozwinąć jej przemysł turystyczny poprzez edukację, a także stworzenie inteligentnego ekozarządzania miejscami docelowymi.

Premier Malezji, Mahathir Mohamad, powiedział w swoim przemówieniu podczas Światowej Konferencji Turystycznej w Kuala Lumpur w poniedziałek 26 sierpnia, że wspierając cyfryzację pomoże branży turystycznej w międzynarodowym powiązaniu i zapewni analizę danych dotyczących przyszłości turystyki skracając łańcuch dostaw. Ale aby się to urzeczywistniło, Mahathir zwrócił uwagę, że konieczne są nowe inwestycje, aby kultywować środowisko, aby przemysł turystyczny mógł się rozwijać.

W ramach nowej Krajowej Polityki Turystycznej (2021–2030) Malezja będzie wyznaczać specjalne strefy inwestycji turystycznych w całym kraju, w których formułowane są zachęty do przyciągania zarówno inwestycji opartych na sprzęcie, jak i technologii w sektorze turystyki. Ponadto w ramach Krajowego Planu Ekoturystyki na lata 2016–2025 Malezja opracowuje również klastrowe miejsca ekoturystyczne ze specjalnymi pakietami koncesyjnymi, które wykorzystują technologię i inteligentne ekologiczne zarządzanie miejscami docelowymi.

Zgodnie z danymi Światowego Forum Ekonomicznego na temat transformacji cyfrowej oczekuje się, że cyfryzacja w turystyce dzięki zwiększonej rentowności, przyczyni się do zwiększenia wartości branży o 305 miliardów dolarów do 2025 roku. Przyniesie również korzyści o wartości 700 miliardów dolarów dla przedsiębiorstw i społeczeństwa.

źródło: TTG Asia
foto: Pixabay