Tourism Malaysia prowadzi działania promujące Malezję na targach Dhaka Travel Mart (DTM).

Tourism Malaysia rozpoczyna misje sprzedażowe w kilku dużych miastach, w tym w Dhace, Chattogram i Sylhet w Bangladeszu. Malezyjska delegacja pod przewodnictwem Hafiza Hazina, zastępcy dyrektora działu promocji międzynarodowych (Azja i Afryka), składa się z touroperatorów, biur podróży, hotelarzy, linii lotniczych, a także organizatorów wycieczek i atrakcji, w tym przedstawicieli Malaysia Healthcare Travel Council (MHTC) i Education Malaysia Global Services (EMGS).

Wraz z rosnącym zapotrzebowaniem na alternatywne doświadczenia turystyczne, Malezja dywersyfikuje swoje produkty turystyczne, aby zaspokoić potrzeby różnych typów podróżnych. Promuje turystykę medyczną, edukacyjną i ekoturystyczną, aby przyciągnąć więcej turystów z Bangladeszu i innych krajów Azji Południowej.

Dato’ Dr Ammar Abd. Ghapar, dyrektor generalny ds. turystyki w Malezji, powiedział: „Wierzymy, że Bangladesz jest dla nas jednym z ważnych rynków i dlatego zobowiązujemy się do wzmocnienia naszej obecności i współpracy z partnerami turystycznymi w tym regionie”.

Udział Malezji w DTM 2023 to doskonały sposób na podniesienie rangi Malezji i zaprezentowanie jej wyjątkowej oferty produktów turystycznych oraz nawiązanie bliższych relacji z jej odpowiednikami z Bangladeszu.

W 2022 roku Malezja odnotowała 10 070 964 przyjazdów turystów z zagranicy i przyjęła 59 033 turystów z Bangladeszu. Przewiduje się, że liczba ta wzrośnie w tym roku do 16,1 miliona międzynarodowych przyjazdów turystycznych.