Tourism Malaysia kontynuuje swoje działania promocyjne w regionie Bliskiego Wschodu. Po przewodnictwem Khairula Firdausa Akbara Khana, wiceministra turystyki, sztuki i kultury, bierze udział w targach Arabian Travel Market (ATM) w Dubaju, które odbywają się w dniach 1-4 maja 2023 r. w Dubai World Trade Center.

Czterodniowe targi ATM oferują Malezji doskonałą platformę do wprowadzenia i promowania najnowszych atrakcji turystycznych kraju. ATM 2023 to także 29. rocznica udziału Malezji w tym prestiżowym wydarzeniu, co jest mocnym świadectwem wsparcia tego kraju dla wydarzenia i jego zaangażowania w przyciągnięcie większej liczby turystów z Bliskiego Wschodu do Malezji.

W targach uczestniczy malezyjska delegacja złożona z 76 organizacji, w skład której wchodzą m.in. hotele i kurorty, biura podróży, właściciele produktów turystycznych czy przedstawiciele rządów stanowych.

Misja ma na celu przywrócenie i wzmocnienie zaangażowania w nawiązywanie dobrej współpracy turystycznej, angażowanie się w przyszłe kooperacje oraz współpracę z branżą podróżniczą i turystyczną w regionie.

– Zgodnie z programem Visit Malaysia 2025, Tourism Malaysia będzie dążyć do przyciągnięcia większej liczby turystów z Bliskiego Wschodu. Jesteśmy przekonani, że osiągniemy nasz cel, jakim jest umieszczenie Malezji jako najpopularniejszego celu podróży muzułmańskich turystów – powiedział wiceminister turystyki.

W trakcie imprezy delegacja malezyjska ma spotkać się z kierownictwem kilku bliskowschodnich linii lotniczych, takich jak Qatar Airways, Emirates, Etihad Airways, Saudia Airlines, Air Arabia, Oman Air i Salam Air, aby omówić przyszłą współpracę.

W dniach 2 i 3 maja wiceminister Khairul Firdaus będzie uczestniczył w podpisaniu dwóch memorandum o współpracy z Saudia Airlines oraz Air Arabia. Ma to przynieść korzyści malezyjskiej gospodarce i wzmocnić więzi gospodarcze w branży turystycznej między Malezją, Królestwem Arabii Saudyjskiej i Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi.

Zorganizowana zostanie również „Malaysia Nite Gala Dinner”, aby podziękować stowarzyszeniu turystycznemu w Dubaju i lokalnym mediom za ich wsparcie i pomoc w promocji Malezji.