Hotele w Singapurze, które zostały wyznaczone jako obiekty do przyjmowania obywateli na podstawie zawiadomienia o obowiązku kwarantanny, zwiększają środki ostrożności i procedury operacyjne w celu zaradzenia nagłemu wzrostowi liczby osób.
Wyznaczono obiekty – w tym hotele takich marek takie jak: Pan Pacific Singapore, Parkroyal Collection Pickering, Royal Plaza on Scotts, Six Senses, Shangri-la Rasa Sentosa Resort and Spa, Conrad Centennial Singapore i Village Hotel. Firmy raptownie musiały się przestawić z działalności przy niemal zerowym popycie do skoku obłożenia po tym, jak rząd Singapuru zablokował ponad 7500 pokojów na okresy powyżej jednego miesiąca.
Singapurska grupa hotelarska robi wszystko, aby zaspokoić potrzeby tych wyjątkowych gości. Na przykład, wyznaczono osobny system kolejek dla gości starszych i osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Personel jest w gotowości do pomocy przy zakupach i dostarczeniu potrzebnych produktów, a także wdrożył system „e-Buddy”, w którym załoga jest przeszkolona do obsługi wszystkich gości codziennie przez telefon.
Sieć Red Doorz ogłosiła, że ściśle współpracuje z rządem w Singapurze, aby zapewnić zakwaterowanie dla zagranicznych pracowników pozostających w kwarantannie, między innymi pracowników z Malezji.
MMP